10.10.2013

Kuka olen?

Mä harvoin kirjotan mitään syvällistä, koska oon huono kertomaan tunteistani sanoilla, ja myös huono luottamaan ihmisiin ja kertomaan mun henkilökohtaisista asioista. Mä en kuitenkaan halua, että tästä blogista tulee sellainen, että täällä on vaan kuvia joita oon ottanut ja kuvia musta, eikä kukaan silti tiedä yhtään kuka oon, vaikka lukis mun postauksia monta kertaa viikossa. Alotetaan siis. En oo kai ikinä oikeesti kertonut teille kuka oon, päätäpahkaa rupesin vaan lisäämään kuvia kuvien perään. Eli.
Oon Milla, porilainen naisenalku.
Alotin valokuvaamisen viime vuoden lopulla, ja siitä on tullut mulle tosi tärkee juttu. Se auttaa mua jaksamaan arkea ja se on oikeastaan ainoo asia, jossa oon pitkään aikaan kokenut kehittyväni. Soitan myös kitaraa hiukan, silleen että voin säestää itteäni. Enemmän mä laulan. Meillä on myös bändi, Aurelie, mutta ei olla saatu mitään vielä nauhotettua. Eniten bändissä tykkään säveltää ja sanottaa, ne on mun juttu. Haluisin, että ihmiset sais kuulla mun tekemiä biisejä, ja luonnollisesti sillon voisin saada niistä myös palautetta.
Tiedän, etten musiikilla tuu koskaan tekemään leipää itselleni, ja se saakin pysyä taustalla, voimauttavana harrastuksena ja henkireikänä oikeesta maailmasta. Valokuvauksesta taas tekisin mielelläni ammatin itselleni, vaikka tiedän ettei se oo ruusuilla tanssimista, tai samanlaista kuin nyt harrastuksena, vaan jatkuvia ja tylsiä studiokuvauksia ja kuvia asiakkaiden toiveiden mukaan vaikkei ne yhtään vastais sun näkemystä. Silti haluun tehdä sitä.

En oo hirveen pinnallinen ihminen. Tai tietyssä mielessä oon. Tykkään laittautua ja pitää pälläni vaatteita joista pidän. Tykkään kuvata kauniita ihmisiä ja olla kauniiden ihmisten kanssa. Mun näkemyksen kaunis ei vaan aina tarkota sitä mikä muiden ihmisten mielestä on kaunista.

Oon pienestä asti ollut itsevarma ulkoisesti itsestäni. Oon ennenkin käyttänyt tätä esimerkkiä ja käytän taas: ala-asteella meidän luokan pojat haukku mua sumopainijaksi, niin menin ja tiputin ne sumopainijan elkein vuorenvallotuksessa, ja nauroin räkä poskella. Sisäisesti oon etsinyt itseäni aika hurjasti menneinä vuosina, enkä vieläkään oo ihan varma kuka oon tai mitä haluun elämältä. En aina tykkää siitä, millanen oon ja yritän muuttua ihmisenä parempaan suuntaan.
Mulla on aina ollut paljon kivoja kavereita, ja yksinäinen oon välillä vaan siksi, että tunnen helposti oloni yksinäiseksi jo tunnin yksinolon jälkeen. Oon siis tosi seurallinen. Tietysti tulee myös niitä kausia (kuten nyt) kun ei vaan jaksa nähdä ihmisiä tai poistua kotoa. Kotona mietin, mitä kaikkee mulla on tehtävänä enkä silti tee mitään muuta kuin istun koneella ja pelaan farm heroes-sagaa. Sellanen mä oon.

Kun tuun  kotiin vaikka koulusta tai jostain, riisun ensimmäisenä vaatteet matkalla eteisestä makkariin ja ne jää lattialle niin kauaksi aikaa, kun me pestään pyykkiä. En tykkää liian siististä kodista, se ahdistaa mua. Mulla on kotoisampi fiilis kun mun kaikki tavarat on mun ympärillä. Poikaystävä aina kiusaa mua siitä, että jos meen vaikka annikselle (♥) niin yhtäkkiä jotenkin kaikki mun tavarat on levinny sohvalle ja pöydälle mun ympärille. Tosta syystä mulla on myös kaikki aina hukassa... Hukkasin just jopa mun takin kolmeks viikoks, enkä millään muistanu minne sen jätin! ''muistan kyllä sen hetken ku ajattelin, että se jäi jonnekkin ja saan sen sieltä kyllä myöhemmin,  mutten millään muista missä mä sillon olin.''

Te kaikki ihanat lukijat autatte mua jaksamaan sillonkin kun mulla on huono fiilis. Osasyy kivoilla kommenteilla tietty on sillä, että en oo kolmeen vuoteen pitänyt päällä anonyymikommentointia. Mun mielestä on tyhmä syy pitää sitä päällä vaa siksi että ''on kivojakin anonyymejä''. On tietysti, mutta ne voi tulla kommentoimaan mulle vaikka facebookissa jos ei jaksa rekisteröityä tänne! Ei tee kenellekään hyvää kuulla itsestään kokoajan jotain väkisinväännettyjä huonoja kommentteja, ja kuten ihmisiäkin, niin oon tehnyt samoin ja eliminoinut mun elämästä negatiivia asioita :)!
Kiitos kaikille jotka jaksoitte lukea tän loppuun asti, ja kertokaa toki että pitäiskö mun useemmin kertoa itsestäni/elämästäni tarkemmin kuin vain ihan pintaraapaisuja.

kuvituksena pari kuvaa mun lapsuudesta.


10 kommenttia:

  1. Tämä oli kiva postaus :) On kiva tietää että millanen tyyppi siellä "ruudun takana" oikein on. Wow! Aattelin että oot kuvaillu jo paljon kauemmin, tykkään töistäsi tosi paljon! :)

    Heh, mullakaan ei oo anonyymi-kommentointia päällä. En jaksa sitä mahdollista päätöntä perseilyä minun blogissa. Itselle kun on opetettu että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin parempi olla sanomatta mitään.

    VastaaPoista
  2. kiitos paljon :--)! joo samoin oon ite ajatellut, ei mulla tulis mieleenkään mennä arvostelemaan toisia asiattomasti, kritiikki sitten erikseen :)

    VastaaPoista
  3. Mä tykkäsin kans tästä, ihana kun oot ollut hyvällä asenteella jo pienenä tyhmiin kommentteihin! :D Ja aina kivaa tietää bloggaajasta vähän enemmän, vaikkei ihan kaikkee elämästään tarvitsekaan kertoa koko maailmalle blogissa.

    VastaaPoista
  4. Kiitos asenteesta mun perheelle jotka on opettanu mulle olemaan välittämättä :-) joo en mä yksityiskohtia halua kertoa mut tällain omia ajatuksia voisin useemmin jakaa

    VastaaPoista
  5. Tää oli kiva postaus! Sun kuvat on tosi upeita ja aattelin että oisit valokuvannut pidempäänkin. :-)

    VastaaPoista
  6. Tää postaus oli kiva, mun mielestä on aina kiva tuntea se henkilö kenen blogia sä itse luet. :-) Mutta miks sä et vois laittaa niitä sun sanotuksia vaikka postauksien ohella, mun mielestä ois ainaki kiva lukee et millasia sanotuksia teet! Tai tietysti jos haluaa pitää sen tavallaan henkilökohtasena asiana niin sillon ei tietenkään. Mut ite ainaki tykkäisin! :-)

    www.tiia-valokuvaa.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti :)! Ihan kiva idea! En tiedä vaan kiinnostaako niin montaa ihmistä ne :/ ehkä sit ku saadaan vaik videolle kuvattuu ni voin sit oheen laittaa :--)! ja muutenkin ois mun mielestä bändin kanssa kiva thä vaik videopäiväkirjoja tai sellasia joissa näkis sitä biisien syntymistä.

      Poista

Kiitos kommentista♥